Ta gra zabierze Cię w magiczną podróż do świata szalonych czarodziejów, niekończących się wież i niezwykłych przygód. Wędrujące Wieże to gra, która łączy w sobie prostotę zaskakujących mechanik, idealnie wpisując się w klimat szybkiej, pełnej emocji rozgrywki.

Chciałabym podzielić się z Tobą moimi wrażeniami z tej gry, opowiedzieć o jej zaletach, a także podkreślić, dla kogo i w jakim towarzystwie stanie się ona idealnym wyborem.

Przygotuj się na wciągającą recenzję, która przeniesie Cię do świata magii i strategii!

ZAWARTOŚĆ PUDEŁKA

Pudełko Wędrujących Wież prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie i przyciąga wzrok już na pierwszy rzut oka. Jego rozmiar jest odpowiednio duży, by pomieścić wszystkie komponenty gry. Jego wymiary jednak odbiegają od tych standardowcyh. Jest sporo wyższe niż np. Zamki Toskanii.

Zdecydowanym plusem jest odpowiednio zaprojektowane wnętrze pudełka, które zawiera przegródki i miejsca na poszczególne elementy gry, zapewniając ich porządek i łatwość przechowywania. To ułatwia organizację gry i zapobiega przypadkowemu uszkodzeniu czy zgubieniu elementów.

A skoro już o nich mowa, to w środku znajdziesz:

  • 4 części toru ruchu;
  • 9 wież;
  • Zamek Kruków;
  • 8 płytek czarów;
  • 36 żetonów kolb;
  • 30 pionków czarodziejów;
  • 90 kart ruchu;
  • kość;
  • znacznik pierwszego gracza;
  • instrukcję.

KOMPONENTY

Komponenty Wędrujących Wież są zdecydowanie jednym z ich największych atutów. Już od pierwszego spojrzenia widać staranność wykonania oraz dbałość o detale. Elementem, który przyciąga uwagę od samego początku, są tekturowe, składane wieże. Wykonane są z solidnej tektury, co gwarantuje trwałość i stabilność podczas montażu oraz gry. Sam proces składania wież nie sprawia żadnych problemów, a precyzyjne dopasowanie elementów sprawia, że nic nie odkształca się podczas użytkowania. Po złożeniu wieżyczek mogą być przechowywane w specjalnych przegródkach, co dodatkowo ułatwia organizację.

Oprócz wież, w pudełku znajduje się szereg innych elementów, takich jak kolorowe pionki, karty ruchu, drewniana kostka czy składana plansza, na której toczy się gra. Wszystkie te elementy są solidnie wykonane i wprowadzają graczy w magiczny, czarodziejski świat. Każdy detal odzwierciedla staranne projektowanie i staranność w wykonaniu.

Instrukcja gry jest przejrzysta i dobrze przedstawia zasady rozgrywki, co ułatwia szybkie zapoznanie się z grą. Dodatkowo, możliwość rozgrywki w trybie drużynowym dodaje różnorodności i daje możliwość świetnej zabawy przy większej liczbie graczy.

Grafika w grze może nie być dominującym elementem, ale to właśnie wieże przykuwają uwagę i dostarczają niezwykłej satysfakcji podczas manipulacji nimi podczas gry. Proces przenoszenia, ukrywania i eksplorowania kartonowych budowli dodaje interakcji oraz radości z samej rozgrywki.

NA CZYM POLEGA ROZGRYWKA?

Gracze starają się napełnić wszystkie swoje eliksiry oraz doprowadzić wszystkich swoich czarodziejów do Zamku Kruków.

Na początku swojej tury gracz wybiera dwie karty ruchu z ręki. Każda karta wyznacza, o ile pól można przesunąć czarodzieja lub wieżę w dowolnym kierunku. Deklaruje on, który pionek lub wieżę chce przesunąć, wykonuje ruch zgodnie z wartością kart, a następnie wykonuje drugi ruch z drugą kartą. Jeśli karty ruchu nie pasują do aktualnej sytuacji, gracz może odrzucić obie karty i zamiast tego wykonać ruch dowolną wieżą. Co więcej, wieże mogą skakać po całej planszy, co sprawia, że dotarcie do Zamku Kruków nie jest łatwe. Dodatkowo, sam Zamek może przemieszczać się po planszy.

Jednym z dozwolonych ruchów jest uwięzienie czarodzieja. Jeśli gracz zamyka w wieży czarodzieja przeciwnika, napełnia jedną ze swoich pustych kolb magicznym eliksirem. Czarodziej pozostaje uwięziony, ale nie odnosi żadnej szkody, można go uwolnić w późniejszych turach.

Warto pamiętać też o tym, że gracze mogą wykorzystać umiejętności z żetonów, ale wymaga to wykorzystania pełnych eliksirów. Te umiejętności mogą mieć różnorodne efekty, ale korzystanie z nich jest ograniczone przez dostępność eliksirów.

CZAS ROZGRYWKI I LICZBA GRACZY

Wędrujące Wieże to gra, która charakteryzuje się przeważnie krótkim czasem rozgrywki. Zazwyczaj trwa od 20 do 30 minut, co sprawia, że jest doskonałą opcją na szybką rozrywkę w przerwach między innymi aktywnościami lub jako część wieczornego grania.

Ponadto, ta planszówka jest idealna dla różnych grup wiekowych i poziomów doświadczenia w grach planszowych. Dzięki prostym zasadom, mogą w nią zagrać zarówno dzieci od około 6 roku życia, jak i dorośli, co sprawia, że jest świetnym wyborem na rodzinne wieczory rozgrywki.

Co do liczby graczy, Wędrujące Wieże sprawdza się najlepiej w gronie od 2 do 6 osób. Niezależnie od tego ile osób będzie grało, można nadal liczyć na dynamiczną rozgrywkę, zachowując przy tym interaktywny charakter gry i możliwość strategii opartych na ruchach przeciwników.

PLUSY I MINUSY

ZALETY GRYNIEKONIECZNIE WADY
+ banalne zasady;
+ idealne połączenie kilku mechanik;
+ rewelacyjne elementy 3D w postaci wież;
+ czysta frajda z gry dla wszystkich niezależnie od wieku;
+ świetna wyprawka, w której wszystko się mieści.
+ / -czasem zbyt duża losowość

MOJA OPINIA

Szczerze mówiąc, Wędrujące Wieże to absolutny hit każdego spotkania! Mechanika gry opiera się na prostym zagrywaniu kart ruchu, co sprawia, że jest łatwa do nauki i dopasowania do różnych grup graczy. Podnoszenie, przenoszenie i zakrywanie czarodziejów to elementy, które wprowadzają niezwykłe wyzwania i sprawiają, że rozgrywka jest pełna niespodzianek.

Dla większych graczy element zapamiętywania może być wyzwaniem, co dodaje do gry uroku i humoru. To, co mnie oczarowało, to różnorodność strategii i elastyczność rozgrywki. Szybkie tempo, dynamiczne ruchy i możliwość reagowania na planszy sprawiają, że każda tura ma ogromne znaczenie.

Oprawa graficzna nie dominuje, ale miniaturowe wieże i akcje manipulowania nimi przynoszą niezapomnianą frajdę. Mimo braku graficznych wizualizacji krainy, w której rozgrywa się gra, ta utrzymuje niezwykły klimat. Może nie ma tu pełnej gamy ilustracji, jednakże sama mechanika gry i ruchome elementy w postaci wież wzbogacają doświadczenie planszowe.

To wyjątkowe dzieło, które z łatwością zjednuje pokolenia graczy. Autorom udało się stworzyć grę, która unosi się na fali klasycznych mechanik, dodając im nowoczesności. Zdecydowanie polecam Wędrujące Wieże jako doskonałą grę, która zapewni każdemu wiele godzin magicznej zabawy!

INFORMACJE O GRZE

MECHANIKA GRY: hand management, memory
TYP GRY: rodzinne
AUTORZY: Michael Kiesling, Wolfgang Kramer
ILUSTRACJE: Michael Menzel
WYDAWNICTWO: rebel
ROK WYDANIA: 2023
LICZBA GRACZY: 2 – 6
WIEK GRACZY: 8+
CZAS ROZGRYWKI: ~ 30min
CENA: ~ 130 zł

SPRAWDŹ GDZIE KUPIĆ TĄ GRĘ W DOBREJ CENIE

Miłej rozgrywki!

Wpis powstał we współpracy z wydawnictwem:

Jeśli podoba Ci się to co robię

Postaw mi kawę na buycoffee.to