
Zaplanowanie ślubu w górach wymaga szczególnej dbałości o szczegóły, ale może być on pięknym i wyjątkowym przeżyciem dla Was i Waszych gości. Oto 10 porad, które pomogą w organizacji górskiego przyjęcia weselnego!
1. Dobra lokalizacja to podstawa
Aby urządzić wymarzony ślub w górach, należy wybrać na początku odpowiednią lokalizację. Trzeba zatem w pierwszym kroku wybrać konkretną górską miejscowość, gdzie ma odbyć się wydarzenie. Warto przy tym wziąć pod uwagę takie czynniki, jak dostępność obiektów i liczba gości, których planujecie zaprosić.
2. Ustalcie termin
Następnym krokiem będzie wybranie odpowiedniego terminu zaślubin w górskiej scenerii. Gdy liczy się niska cena, warto wybrać terminy poza weekendami oraz okresem letnim. Wtedy będzie można również łatwiej go zarezerwować.
3. Wybierzcie odpowiedni lokal
W górskich miejscowościach działa wiele lokali, w których można urządzić niezapomniane wesele, dlatego warto je porównać i osobiście odwiedzić, aby zobaczyć, co mają do zaoferowania. Nie zwlekajcie zbyt długo z rezerwacją lokalu, ponieważ może okazać się, że zostanie on w międzyczasie zarezerwowany przez inną parę.
4. Sprawdźcie lokalnych usługodawców
Bardzo często lepszym rozwiązaniem pod kątem kosztów będą usługodawcy na miejscu, tacy jak fotograf, kamerzysta, kosmetyczka, fryzjerka. Warto również zapoznać się z takimi ofertami wcześniej i dokonać rezerwacji z wyprzedzeniem, by mieć pewność, że wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.
5. A może ślub cywilny w górach?
Obecnie można również zorganizować cywilny ślub w górach przed urzędnikiem. Jest to dodatkowy koszt 1000 złotych. Skontaktujcie się z lokalnym Urzędem Stanu Cywilnego, aby dowiedzieć się, czy ślub może być zorganizowany w konkretnym miejscu.
6. Pomyślcie o transporcie
Należy zastanowić się nad tym, jak zorganizować transport dla siebie, swoich bliskich oraz gości. Można zdecydować się na wynajęcie autokaru albo busa, by pomóc gościom w dotarciu na miejsce.
7. Zarezerwujcie nocleg dla gości
Dobrym wyborem będzie również ślub w górach z noclegiem zarówno dla pary, jak i dla jej gości. Warto więc wcześniej zobaczyć oferty noclegowe. Trafnym pomysłem może być też organizacja ślubu w hotelu posiadającym salę przyjęć.
8. Piękna sesja plenerowa w górach
Organizacja ślubu w górskiej scenerii może być świetną okazją, by urządzić niezapomnianą sesję plenerową w górach. Wybierzcie wtedy fotografa, który ma w tym duże doświadczenie i zastanówcie się nad lokalizacją, by fotografie były unikatowe.
9. Poinformujcie o wszystkim gości
Ślub w górach, daleko od rodzinnej miejscowości, wymaga, aby poinformować gości o wszystkich szczegółach z większym wyprzedzeniem. Przekażcie im wtedy informacje o lokalizacji, transporcie i zakwaterowaniu.
10. Plan awaryjny na plenerowe wesele w górach
Wesele w plenerze może być wyjątkowe, ale pogoda w górach bywa nieprzewidywalna, dlatego ważne jest, aby mieć plan na wypadek gorszej aury. Warto wtedy rozważyć wynajęcie namiotu lub wybrać lokal, który daje jednoczesną możliwość organizacji przyjęcia wewnątrz.
*** wpis sponsorowany ***