Readingowe WYZWANIE z Give Me Five!

 

W ubiegłym tygodniu Kasia z made-by-kate rzuciła mi wyzwanie odnośnie nowego kursu Give Me Five 3 (tutaj możesz poczytać o tej nowości) od wydawnictwa Macmillan. Moim zadaniem jest przygotowanie 3 kreatywnych pomysłów na reading ze strony 66. Początkowo, zadanie wydawao mi się banalnie proste, jednak okazało się być całkowicie odwrotnie. Ciężko jest znaleźć ciekawe sposoby na ugryzienie czytania z uczniami. Jednak się nie poddałam i efekty mojej pracy możesz zobaczyć poniżej.

O czym jest ten tekst?

Tekst porusza tematykę wakacyjnych obozów i jest napisany w formie listu to dziadków. Pojawiają się tam słownictwo związane ze sportem oraz struktura gramatyczna “be going to”.

 

POMYSŁ 1: PROJEKT PLASTYCZNY

Przygotuj duży bristol w obojętnie jakim kolorze. Przyda Ci się też kilka markerów. Twoim zadaniem przed lekcją, jest przepisanie czytanki w taki sposób, aby zostawić luki wyrazowe na możliwe odpowiedzi uczniów (“i’m very happy because i’m going to go to a ………. with my friends tomorrow”. Najwygodniej będzie przygotować tyle luk ilu masz uczniów w grupie. Gdy lekcja się zacznie, umieść przygotowaną planszę na tablicy w widocznym dla wszystkich miejscu. Zadaniem uczniów, jest jednorazowe przeczytanie tekstu z podręcznika i zapamiętanie go. Następnie uczniowie zamykają książki i po kolei podchodzą do planszy i uzupełniają luki. Jeśli ktoś ma trudności z uzupełniem, reszta klasy mu pomaga. Po zakończeniu uzupełniania, grupa ponownie otwiera podręczniki i wspólnie sprawdza czy uzupełnili list poprawnie.

 

 

POMYSŁ 2: SKRÓĆ LIST

W kolejnum pomyśle, postanowiłam połączyć umiejętności czytania z pisaniem. Tym razem poproś uczniów, aby przeczytali dokładnie tekst a następnie postarali się zapisać go w jak najkrótszej formie, pamiętając o tym aby zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje, które wcześniej ustalicie. Bazująć na podanym przykładzie listu, te informacje to:

  • wyjazd na obóz językowy
  • data wyjadu i lokalizacja
  • możliwe atrakcje

Na końcu, uczniowie prezentują swoje prace i wspólnie wybieramy zwycięzcę tego zadania.

 

POMYSŁ 3: USTAW SIĘ

Ostatni pomysł będzie wymagał od Ciebie wcześniejszego przygotowania tekstu. Aby uprościć sobie to zadanie, wystarczy, że skserowany tekst porościnasz po jednym zdaniu (jeśli uczniów jest więcej, możesz porościnać zdania na mniejsze części). Przy wejściu, rozdaj każdemu uczniowi losowy fragment tekstu. Następnie wytłumacz grupie, że będziesz czytała pewien tekst, którego każdy z nich ma fragment. Ich zadaniem będzie słuchanie czytanego przez Ciebie tekstu i ustawienie się w odpowiedniej kolejności na środku sali, gdy usłyszą posiadany przez nich fragment. Gdy wszyscy uczniowie będą na swoich miejscach, poproś ich aby zaczęli czytać od początku swoje kwestie. Dzięki temu, wszyscy uczniowie w bardziej zaangażowany sposób zaponają się z treścią czytanki z podręcznika.

 

Jak widzicie, nawet reading można zrealizować w inny niż zwykle sposób. Mam nadzieję, że moje pomysły przypadną Ci do gustu i w nowych roku szkolnym czytanie na Twoich zajęciach będzie jeszcze ciekawsze.

 

Tym razem, to ja mam okazję rzucić wyzwanie innej blogerce. Będzie to Ilona z English Freak, a jej zadaniem będzie przygotowanie 3 sposobów na ugryzienie łamańców językowych z Give Me Five 1.

 

 

 

 

 

 

***wpis sponsorowany***