Jak wykorzystać PATYCZKI w oparciu o GIVE ME FIVE 5 + KONKURS niespodzianka

 

Każdy z nas w swojej pracy musi kiedyś w końcu użyć na lekcji podręcznika. Dla wielu z nas, praca z nim wydaje się najmniej kreatywna i tym wpisem chciałam odczarować to stwierdzenie. Dzisiaj przygotowałam dla Ciebie kilka przykładów w jaki sposób możesz wykorzystać drewniane patyczki tak, aby wykonywanie konkretnych zadań z podręcznika, było dla Ciebie i dla Twoich uczniów ciekawsze.

Moje przykłady będę opierała na podręczniku GIVE ME FIVE 5 od wydawnictwa Macmillan.

 

1. PYTAJĄCE PATYCZKI (strona 4, zadanie 4)

W tym ćwiczeniu, zadaniem uczniów jest odpowiadanie na pytania zadane przez kolegę lub koleżankę. Z łatwością można przekształcić je w taki sposób, aby uczniowie jeszcze bardziej skupili się na tym zadaniu. Wystarczy, że przytogujesz sobie patyczki z gotowymi pytaniami dotyczącymi 3 osób z wcześniejszego ćwiczenia (przygotuj ich tyle, ilu masz uczniów w klasie). Rozdaje każdemu z nich po jednym pytaniu i poproś o zapisanie odpowiedzi. Gdy wszyscy uczniowie zapiszą swoją odpowiedź, poproś ich aby podali swój patyczek kolejnej osobie. Zadanie kontynuuj do momentu, aż każdy uczeń odpowie na wszystkie pytatania.

 

2. TRUE OR FALSE (strona 7, zadanie 2)

Ćwiczenie 2, skupia się na określeniu tego czy dane zdanie jest prawdziwe lub nie, w opraciu o tekst z zadania 1. Jedyne co musisz zrobić to przygotować po 2 patyczki dla każego ucznia. Na jednym z nich napisz TRUE  a na drugim słowo FALSE (dodatkowo, możesz je pomalować na różne kolory aby ułatwić zadanie wzrokowcom). Po szczegółowym przeczytaniu tekstu, zadaniem uczniów będzie zdecydowanie czy przeczytane przez Ciebie zdanie jest prawdziwe czy też nie, przez podniesienie odpowiedniego patyczka.

 

3. PRZYMIOTNIKOWE SZALEŃSTWO (strona 12, zadanie 2)

W tym zadaniu uczniowie zapoznają się ze strukturną “too & enough”. Aby im to uatrakcyjnić przygotuj zestaw patyczków z różnymi przymiotnikami. Następnie, poproś uczniów aby w swoich zeszytach przygotowali tabelę z dwoma kolumnami (TOO i ENOUGH). Ich zadaniem będzie, ułożenie zdań z wylosowanymi przez siebie przymiotnikami i wpisanie ich po odpowiedniej stronie tablelki. Dzięki temu, uczniowie raz na zawsze zobaczą różniczę pomiędzy tymi dwoma zdaniami i będzie też do dla nich ciekawsza forma uczenia się tej struktury.

 

4. WH QUESTIONS (strona 27, zadanie 4)

To ćwiczenie ma na celu ćwiczenie umiejętnóci zadawania pytań szczegółówych z użyciem WH QUESTIONS. Na początku, przygotuj 2 kategorie patyczków. Jedna z nich będzie zawierała sławne osoby z przeszości (tyle patyczków ile par w klasie). Uczniowie będą pracować w parach i zadaniem każdej pary, będzie przygotowanie 5 pytań dotyczących tej osoby (z użyciem WH QUESTIONS) i znalezienie na nie odpowiedzi z użyciem internetu.

 

5. CONDITIONAL MATCHING (strona 44, zadanie 4)

W tym zadaniu, uczniowie ćwiczą zerowy okres warunkowy. Aby ułatwić im zapamiętanie tej struktury i zapewnić im trochę rozrywki, przygotuj na patyczkach zdania w tym okresie i rozdziel je na połówki (tak aby jedno zdanie było na 2 patyczkach). W ten sposób, uczniowie będą mogi połączyć się w pary. To zadanie można śmiało użyć również z pozostałymi okresami warunkowymi.

 

 

Mam nadzieję, że te pomysły sprawią, że Twoje lekcje z użyciem podręcznika będą ciekawsze a uczniowie nie będą się na nich nudzili.

 

 

Jeśli chcesz wygrać jedną z 3 nagród przygotowanych przez wydawnictwo Macmillan wystarczy, że wykonasz 2 poniższe czynności:

  1.  Napisz w komentarzu pod tym wpisem jeden, kreatywny sposób na wykorzystanie patyczków w oparciu o pracę z podręcznikiem (komentarze z fanpejdża nie będą brane pod uwagę)
  2. Zalajkuj mój fanpejdż 🙂

 

Na odpowiedzi czekam do 30.09.2018 do godziny 20:00. Wyniki konkursu pojawią się w tym wpisie 1 października.

-> REGULAMIN KONKURSU 

A co do nagród, będą to niespodzianki w dość sporych rozmiarach! 😀 Na pewno się Wam spodobają! 😀 😀

 

 

WYNIKI KONKURSU

Ciężko było wybrać tylko 3 osoby, ponieważ wszystkie pomysły były bardzo fajne! 🙂 Jednak, osoby, które otrzymają ode mnie dużą paczkę niespodziankę to:

  • Paulina Dolęga
  • Agnieszka Łęcka
  • Karolina Szukalska

Skontaktujcie się ze mną na fanpejdżu w celu uzgodnienia wysłyki! 🙂

Serdecznie gratuluję Zwyciężczyniom i dziękuję wszystkim osobom za udział w konkursie! 🙂

 

 

 

 

 

 

***wpis sponsorowany***