Jako, że jestem jedną z administratorek grupy dla nauczyczycieli poświęconej egzaminowi ósmoklasisty, to podczas zatwierdzania próśb o dołączenie, sprawdzam również odpowiedzi na pytania osób, które chciałyby do tej grupy dołączyć. Oczywistą rzeczą jest to, że jeśli ktoś nie udzieli odpowiedzi na wszystkie pytania, nie może do niej dołączyć, ponieważ przez to jest trudniej sprawdzić, czy taka osoba, jest rzeczywiście nauczycielem, czy być może uczniem lub rodzicem, który się za takiego podaje. Możesz mi wierzyć lub nie, ale takie przypadki są wberew pozorom bardzo częste.

Ale wróćmy już do tematu. Być może zastanawia Cię taki, a nie inny wstęp. Już tłumaczę co mam na myśli. Jedno z pytań, które się pojawia podczas wysyłania prośby o członkostwo brzmi: Z zadaniami którego typu Twoi uczniowie mają największy problem? Najczęstszą odpowiedzią, która jest udzielana, są właśnie reakcje językowe. I nie ukrywam, że spędzają one sen z powiek nie tylko nauczycielom, ale również uczniom, dlatego postanowiłam coś z tym zrobić.

Jakiś czas temu Karolina Kępska, przygotowała genialną pomoc dla nauczycieli, która ma za zadanie ułatwić uczniom przyswojenie właśnie tych niesfornych reakcji. Stworzyła grę – flirt ósmoklasisty. W poniższym poście możesz znaleźć jej materiały i dokładne wyjaśnienie zasad tej gry.

Pomyślałam sobie, że to super sprawa i że warto wykorzystać przygotowane przez nią reakcje do tego aby zanim zagrają w jej flirt, dokładnie się z nimi zaznajomili. Dlatego zapytałam Karolinę o zgodę na wykorzystanie wymyślonych przez nią reakcji do stworzenia kart z tego wpisu. Dzięki temu, będziesz mógł je pobrać poniżej, ale zanim to zrobisz, poświęć jeszcze chwilę na zaznajomienie się z pomysłami, w jaki sposób możesz je wykorzystać 🙂

PYTANIE LUB ODPOWIEDŹ

W tym zadaniu, uczniowie pracują w parach. Każda para otrzymuje po 10 kart, na których mogą znajdować się zarówno odpowiedzi jak i pytania z zakresu reakcji językowych. Zadanie uczniów będzie polegało na tym, aby do wylosowanej wcześniej karty, wymyślili i dopisali poprzedzające je pytanie (jeśli wylosowali kartę z odpowiedzią) lub odpowiedzi (gdy wylosowali kartę z pytaniem). Uczniowie na zmianę losują po jednej karcie ze stosu. Następnie uczeń A czyta uczniowi B zawartość karty, a zadaniem ucznia B jest wymyślenie tylu odpowiedzi, ile da radę. Gdy uczeń B wykona swoją część zadania, to zamienia się rolą z uczniem A. Wszystkie pary pracują do momentu wykorzystania wszystkich kart.

Mam nadzieję, że zrozumiałeś co mam na myśli, ale gdyby brzmiało to bzyt zawile, to poniżej znajdziesz przykładową rozgrywkę.

Przykład:

Wylosowana reakcja (odpowiedź) to: „I’d love to”.

Przykładowe pytania do tej rekacji mogą być następujące:

  • Would you help me?
  • Would you like to be my girlfriend?
  • Would you like to drink coffee after work?

DIALOG

W tym zadaniu znowu pracujemy w parach. Uczniowie losują po 4 karty i kładą je przed sobą, tak aby były widoczne dla obu stron. Ich zadaniem, będzie stworzenie dialogu w taki sposób, aby wykorzystać w nim swoje karty. Dzięki temu, że uczniowie widzą jakie karty ma przeciwnik, będzie im łatwiej pokierować rozmowę na odpowiednie tory. Oczywiście uczniowie mogą dodawać podczas rozmowy wymyślone przez siebie odpowiedzi lub pytania, które nie znajdują się na kartach. Dzięki temu, dodatkowo ćwiczą umiejętność komunikacji. Zadanie to kończy się w momencie, gdy jeden z graczy wykorzysta wszystkie swoje karty.

Oczywiście, jeśli Twoi uczniowie są na wysokim poziomie, możesz utrudnić im rozgrywkę poprzez poproszenie ich o nie pokazywaie przeciwnikowi swoich kart.

A teraz, skoro już zapoznałeś się z powyższymi pomysłami na wykorzystanie tych kart, nie pozostaje mi nic innego niż zachęcenie Cię do pobrania tych materiałów 🙂

Poniżej możesz zobaczyć grafiki z przykładowymi kartami:

Aby pobrać wszystkie karty jedyne, co musisz zrobić to kliknąć w poniższy przycisk 🙂

Mam nadzieję, że karty z reakcjami sprawią, że Ty i Twoi uczniowie sobie z nimi poradzicie i opanujecie je do perfekcji! Daj znać jak się sprawdziły 🙂

A póki co, trzymaj się ciepło!

ŹRÓDŁO GRAFIK: http://bit.ly/2pFj9xO

TŁO KART: http://bit.ly/2Psj9vU

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *