Bardzo lubię realizować z uczniami te owiane złą sławą czasowiniki nieregularne. Wbrew pozorom można to zrobić bardzo przyjemnie, jednakże dziś nie będzie o tym. W tym wpisie, chciałabym się podzielić z Tobą materiałami, dzięki którym powtórzenie ich przed egzaminem ósmoklasisty stanie się przyjemniejsze.

Natomiast jeśli chciałbyś dowiedzieć się o jeszcze innych sposobach na uprzyjemnienie czasowników nieregularnych, to zapraszam do zapoznania się z pozostałymi wpisami, które znajdziesz w poniższej kategorii:

Być może znasz grę bomb. Jednakże jeśli nie, to już tłumaczę o co w niej chodzi. Jest to bardzo uniwersalna gra i możesz przygotować wszystko co tak naprawdę chcesz np. pytania, słówka do tłumaczenia, kody QR, połówki słów, definicje, obrazek. Co tylko Ci przyjdzie do głowy.

Osobiście postawiłam na czasowiniki nieregularne, ponieważ co jakiś czas na swoich lekcjach używam tej gry, aby uczniowie sobie je powtórzyli. Robią to w „niezauważalny” i bezbolesny sposób, a przy tym dobrze się bawią.

JAK GRAĆ?

Do pudełek po chusteczkach lub większych puszek włóż przygotowane wcześniej karty. Jak się za chwile dowiesz, będzie ich całkiem sporo, więc śmiało możesz je rodzielić na pół, tak aby uczniowie mogli grać w dwóch grupach (myślę, że możesz nawet spróbować je rozdzielić na 4 części, ale tego jeszcze nie testowałam).

Następnie, podziel uczniów na drużyny i wytłumacz, że każdy z zamkniętymi oczami losuje jedną kartę z czasownikiem. Będzie mógł ją zatrzymać tylko wtedy, gdy poda wszystkie jej formy i znaczenie w języku polskim (super sprawdzi się też ułożenie zdania z tym czasownikiem! 🙂 ). Gdy wykona zadanie poprawnie, może zatrzymać kartę, a następny uczeń wykonuje dokładnie tą samą czynność. W przypadku, gdy uczeń nie udzieli poprawnej odpowiedzi odkłada kartę do pudełka.

Jeśli ktoś wyciągnie kartę z czerwonym napisem BOMB, to niestety musi oddać wszystkie zdobyte przez siebie karty.

Grę kontynuujemy do momentu aż upłynie czas. Sama zazwyczaj przeznaczam na to od 2 – 5 minut. W zależności od tego czy jest to przerywnik lekcji czy ćwiczenie utrwalające lub powtarzające. Po tym czasie, uczniowie liczą swoje karty i wygrywa osoba, której udało się zebrać największą ilość kart.

Jak sam widzisz, jest to w sumie identyczna gra jak kaboom, tylko zamiast „KABOOM”, uczniowie mogą trafić na „BOMB”. Zdecydowałam się na bombę, ponieważ kaboom mam przygotowane w wersji patyczkowej 🙂 Ot, cała różnica! 🙂

Bardzo często sięgam po te karty, jednakże te które mam są już trochę zużyte i zniszczone (przygotowałam w Wordzie tabelkę z poszczególnymi słówkami i po prostu wydrukowałam je na kolorowych kartkach), dlatego postanowiłam przygotować dla uczniów nową i bardziej estetyczną wersję, którą postanowiłam się podzielić także z Tobą w ramach akcji EduWeek, która dotyczy zbliżającego się egzaminu ósmoklaisty! 🙂

Na stronie EduWeeku, co godzinę „otwierają” się kolejne linki więc jeśli jesteś spragniony kolejnych pomysłów, to zapraszam –> TUTAJ. Bardzo się cieszę, że Sylwia Grubiak Oskar Rożewicz, Atena Juszko, Karolina KępskaGrażyna PastuszkaIza NawrotIlona Pawełek-Podhajska i Urszula Handzlik razem ze mną biorą udział w tej akcji!

Przygotowałam aż 92 czasowniki nieregularne w I, II i III formie, co daje aż 276 kart + 16 bomb. To chyba moja największa materiałowa produkcja! 😀

Poniżej możesz zobaczyć jak wyglądają karty:

Aby pobrać wszystkie karty, wystarczy, że klikniesz w poniższy przycisk 🙂

Trzymaj się ciepło!

ŹRÓDŁO GRAFIK: https://bit.ly/2SZYame

TŁO KART: http://bit.ly/32BlTuw

Jeśli podoba Ci się to co robię

Postaw mi kawę na buycoffee.to