Lato jest jeszcze w pełni, ale wakacje dobiegają już końca. Niedługo uczniowie wrócą do szkół i ponownie zasiądą w klasowych ławkach. W związku z tym będą miały mniej czasu na zabawę na świeżym powietrzu. W dzisiejszym wpisie, mam dla Ciebie kilka prostych pomysłów, jak przenieść podwórkowe zabawy do sal lekcyjnych, a także na szkolne (i nie tylko) korytarze. Dzięki temu, dzieciaki będą mogły brać udział w zabawach, które w większości miały miejsce na świeżym powietrzu.

Kluczowym elementem każdego opisanego przeze mnie pomysły, będą naklejki podłogowe.

 

1. Podłogowa gra w klasy

Kto z nas w młodości nie grał w „klasy”? Muszę przyznać, że to jedna z moich ulubionych gier z dzieciństwa. Gdy byłam dzieckiem, planszę napodwórku rysowało się kredą lub kawałkiem czerwonej cegły. W obecnych czasach, możesz zaopatrzeć się w podłogową, naklejkową wersję tej gry, którą możesz umieścić nie tylko w klasie, ale również na korytarzu. Dzięki temu, uczniowie będą mogli jej używać, nawet przy złej i deszczowej pogodzie, która przyjdzie już niedługo. Zastanawiasz się pewnie w jaki sposób grę w klasy można wykorzystać podczas nauki angielskiego? Już tłumaczę.

W pierwszej kolejności, przygotuj sobie coś do rzucania (mogą to być piankowe kostki lub kolorowe zakrętki). Następnie, przygotuj karty obrazkowe związane ze słownictwem, które aktualnie realizujesz na zajęciach. Zasady są takie jak przy zwykłej grze z tym, że numer pola na które spadnie rzucany przedmiot, odpowiada liczbie flashcardów do nazwania przez ucznia po przeskoczeniu wszystkich pól (tam i z powrotem).

-> Link do produktu

 

 

2. Tarcza podłogowa

Chyba wszyscy znają grę w „rzutki”. Dzięki tej planszy, można ją przenieść w bezpieczny sposób na zajęcia z języka angielskiego. Świetnie sprawdzi się ona jako element powtórki z danego rozdziału. Dodatkowo, zmotywuje i zaanagażuje uczniów do wzięcia udziału w grupowej rywalizacji. Już tłumaczę, jak to zorganizować.

Podziel uczniów na 3 lub 4 grupy i zleć im przygotowanie pytań i zadań do wykonania, które powstaną w oparciu o przerabiany obecnie rozdział z podręcznika. Gdy wszystkie grupy uporają się z tym zadaniem, przełóż wszystkie karteczki do magicznego pudełka. W kolejnym kroku, każdy członek poszczególnych grup, losuje pytanie. Jeśli odpowie na nie poprawnie, może rzucić piankową kostką w planszę. Pole, na którym wyląduje kostka, odpowiada ilości punktów, którą zespół otrzumuje za poprawną odpowiedź. W przypadku błędnej odpowiedzi, pytanie wraca do puli, a kolejny zespół podchodzi i losuje pytanie dla siebie. Grę kontynuujemy do momentu, aż zabraknie pytań lub do czasu zakończenia lekcji.

-> Link do produktu

 

 

3. Węże i drabiny na Twojej podłodze

Ostatnio coraz bardziej popularna staje się gra „Węże i drabiny”. Dzięki tej ogromnej, podłogowej planszy, Twoi uczniowie, będą w nią mogli zagrać na Twojej lekcji. Jak to zorganizować?

Jeśli Twoja klasa jest bardzo liczna, podziel uczniów na zespoły, które będą ze sobą rywalizowały. Do każdego pola (od 1 do 63) przypisz jakiś czasownik nieregularny. Zasady gry pozostają takie jak zawsze, z tym wyjątkiem, że gdy uczeń wyląduje na jakimś polu, będzie musiał podać wszystkie 3 formy tego czasownika i jego tłumaczenie (starszych uczniów możesz śmiało poprosić o ułożenie zdania). Wygrywa drużyna, która jako pierwsza dotrze do mety.

-> Link do produktu

 

 

Użycie takich plansz na zajęciach, z pewnością wprowadzi dużo świeżości i dodatkowo zmotywuje uczniów do angażowania się w Twoje lekcje. Dzięki temu łatwiej i szybciej będą przyswajać realizowany materiał. Jeśli jesteś właścicielem szkoły językowej, z pewnością będzie to rozwiązanie, które może Cię wyróżnić.

Mam nadzieję, że pomysły z tego wpisu przypadły Ci do gustu. Jeśli masz jakieś inne pomysły na wykorzystanie takich pomocy naukowych podziel się nimi w komentarzu.

 

 

 

 

 

 

***wpis sponsorowany***

ZDJĘCIE GŁÓWNE: Photo by Lukas from Pexels